Direktlänk till inlägg 5 februari 2015

kan man älska mindre?

Av Carolin - 5 februari 2015 00:59

kan man älska sitt barn mindre pga något dem gjort eller sina föräldrar?
Hmm... Kom på ganska snabbt att det finns big några anledningar till att jag i varje fall skulle älska mina föräldrar mindre eller sluta älska dem. Usch hemska tanke. Stackars alla dem som är med om nått sånt. Tyvärr känner jag till både barn och föräldrar som ställt till det rätt bra. Man kan aldrig sätta sig i deras sits, jag kan bara säga vad jag tror jag hade tänkt och gjort. När det gäller ens barn så har man märkligt nog en väldigt stor kämpar glöd för dem som man inte har för sina föräldrar. Låter hemskt men så känner jag det. Exempel skulle mina barn göra något så extremt som att mörda någon eller våldta någon så tror jag nog fan att jag så klart hade varit förbannad på alla sätt och vis, inte varit speciellt stolt men innerst inne e det mitt barn som jag älskar mest av alla. Hade iofs kanske varit rädd för mitt barn när jag vet vad barnet är kapabel till. MEN hade det varit mamma eller pappa som gjort detta... jag vet inte vart jag skulle ta vägen. Det är ju någon som jag växt upp med, blivit uppfostrad av, levt under tak med i minst 18år (mitt fall 17år), det är en människa som jag älskat mer än nått annat och litat på till 110%. Jag hade haft så mycket hat mot dem och i mina ögon hade jag inte haft någon förälder längre att kalla mamma eller pappa.
Jag kan som sagt bara tro att jag hade sätt saker så eftersom jag aldrig behövt uppleva nått sånt och hoppad verligen att jag slipper.
Alla som kämpar och kämpat sig genom massa problem med barn och föräldrar ni ska veta att ni är inte ensama och ni är starkare än många andra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolin - 27 juli 2015 17:41

(fattar inte hur f-- jag ska kunna vända bilderna så ni får ta dem som dem är)   Veckan efter Vimmerby gav jag och min mamma oss iväg till Öland. Låg över i en stua 3 nätter. Körde runt lite och bara hade det mysigt. Utanför våran stuga på Ölan...

Av Carolin - 28 juni 2015 23:14

Tyvärr var jag dålig på att fota en massa men kul hade vi. Nån skur kom men det var till största delen fint väder. När vi skulle åka tillbaka till stugan börja det ös regna och slutade inte att regna sen. Äntligen fick mitt hjärta hälsa på Pippi i...

Av Carolin - 13 maj 2015 09:57

Ja vad ska man säga om dessa logopeder som finns? Mesproppar och slarviga.   Nä jag vet man ska inte dra alla över en kant, men logopeden vi går till i hbg med Lucas är fruktansvärt mesig (nästan så man vill säga förlåt hela tiden när man prata...

Av Carolin - 11 maj 2015 13:39

Är det någon sorts barnmisshandel: När man inte låter sitt barn träffa sin andra förälder? När man berättar historier för barnet om andra föräldern som inte stämmer? När man psykat/övertlat barnet så mycket att barnet säger att den inte vill h...

Av Carolin - 9 mars 2015 09:17

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards