Direktlänk till inlägg 13 maj 2015

Logoperder

Av Carolin - 13 maj 2015 09:57

Ja vad ska man säga om dessa logopeder som finns?

Mesproppar och slarviga.


Nä jag vet man ska inte dra alla över en kant, men logopeden vi går till i hbg med Lucas är fruktansvärt mesig (nästan så man vill säga förlåt hela tiden när man pratar med henne) och logopeden på dagis är sjukt jävla slarvig.

Hur i helvete man kan glömma bort ett barn som behöver hjälp fattar jag inte. Så säger man "oj det hamnade mellan stolarna lite"

Det är inte mig eller Lucas pappa eller nån annan utan det är Lucas allt drabbar. Det är han som blir missförstådd och det är han som bli frustrerad när han inte kan göra sig förstådd.

Det är LUCAS allt drabbar.


Men nu efter att Lucas pappa blivit "lite" arg så började saker hända och vi var hos logopeden igår och efter alla om och men så kom vi genom boken Lucas skulle peka och lyssna till, vilket han tröttna på ganska snabbt.
Men resultatet blev att logopeden anser att språkförskolan ska hjälpa Lucas och jag hoppas verkligen att dem har skinn på näsan och får Lucas till att både lyssna och lära sig.


Lucas förstår vad man säger till honom men han kan inte själv säga vad det är han vill riktigt. Orden är inte där dem ska va och vissa ord vägrar han att säga och annat skiter han fullständigt i.


Lucas har bara 2 år kvar tills skolan (förskolan börjar) och hans språk är inte alls som en 4åring ska ha och fortsätter detta som det är nu så kommer Lucas få jätte mycket problem och mobbning till tusen, och då tror jag att Lucas kommer använda sin styrka och massa bråk kommer bli.


All hjälp Lucas kan få för att språket ska lossna tackar vi och tar mot.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolin - 27 juli 2015 17:41

(fattar inte hur f-- jag ska kunna vända bilderna så ni får ta dem som dem är)   Veckan efter Vimmerby gav jag och min mamma oss iväg till Öland. Låg över i en stua 3 nätter. Körde runt lite och bara hade det mysigt. Utanför våran stuga på Ölan...

Av Carolin - 28 juni 2015 23:14

Tyvärr var jag dålig på att fota en massa men kul hade vi. Nån skur kom men det var till största delen fint väder. När vi skulle åka tillbaka till stugan börja det ös regna och slutade inte att regna sen. Äntligen fick mitt hjärta hälsa på Pippi i...

Av Carolin - 11 maj 2015 13:39

Är det någon sorts barnmisshandel: När man inte låter sitt barn träffa sin andra förälder? När man berättar historier för barnet om andra föräldern som inte stämmer? När man psykat/övertlat barnet så mycket att barnet säger att den inte vill h...

Av Carolin - 9 mars 2015 09:17

Av Carolin - 1 mars 2015 21:49


  Lucas envisades i en timme om att han inte alls va trött. Han hämta böcker o han titta på tv o han bad om mimmi (välling) och han försökte även med att jag hade nån annan dricka som han oxå ville ha. Dessa barn dessa barn alltså... hahaha    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards