Direktlänk till inlägg 11 maj 2015

Barnmisshandel?

Av Carolin - 11 maj 2015 13:39

Är det någon sorts barnmisshandel:

  1. När man inte låter sitt barn träffa sin andra förälder?
  2. När man berättar historier för barnet om andra föräldern som inte stämmer?
  3. När man psykat/övertlat barnet så mycket att barnet säger att den inte vill ha kontakt med den andra föräldern?
  4. När man inte ser till att barnet läser den problemen som finns med andra föräldern?
  5. När man inte uppmuntrar barnet att träffa andra föräldern?
  6. När man som förälder tycker att det är okej att barnet gömmer sig för den andra föräldern?
  7. När man som förälder ser till att stöta ut barnets släkt?
  8. När man öppet inför barnet pratar slut om andra föräldern och släkt?
  9. När man berättar för barnet han/hon ska säga när barnet sa träffa någon från exempel någon myndighet?
  10. När barnet först säger att han/hon vill något till ena föräldern men sen nä han/hon pratat med den andra föräldern så vill inte barnet längre?
  11. När man lär barnet att det ä okej att säga mamma/pappa eller mormor,morfar, farmor, och farfar till någon som inte är det biologiskt?
  12. När man ALLTID hitta på något kul med "nya" familjen när barnet var hos andra föräldern och barnet får höra detta av sitt/sina syskon nästan varje gång barnet varit hos andra föräldern?
  13. När man muta barnet med diverse saker?
  14. När man blandar in familjen/släktenså barnet inte vågar annat än hålla med deras åsikter?

Tror jag in fortsätta i all evighet här men här tar det stopp.

OCH jag SKITER FULLSTÄNDIGT i

om detta nå någons ögon som det kommer att svida i.

Jag tycker att allt detta är rent käpp åt helvete!!!!!

Man säger att man tänker på sitt barn och man säger att andra föräldern som

bara vill träffasitt barn sätter det i kläm hela tiden...


???? Hur ????


Är det rätt att en förälder ska mista sitt barn för att föräldern inte var egoistisk när föräldern lämnade den andre och då tänkte på barnet trots omständigheterna som var då?
Är det rätt att man ska få sota för något som är 11år gammalt?

Är det rätt att den ena föräldern ska få sota hela sitt liv för att den andra föräldern är bitter över gammla saker?


Hur fel är det inte när den ena föräldern träffar en nya partner och den partnern vill först dölja att det finns barn sen innan och sen när det är okej och man inte döljer detta längre då vill man ta barnet som sitt eget och stötta ut den biologiska föräldern och dens familj för att den nya partnern vill ha en "kärnfamilj", men kärnfamiljen kan det inte bli när en länk är felande och då gör man allt för att den länken inte ska fela längre.

LÄNKEN KOMMER ALLTID FELA FÖR DU ÄR INTE BARNETS MAMMA ELLER PAPPA BIOLOGIST, GENNER ELLER BLOD!!!!!


Inse att det är barnet som skadas av ert EGO ert TÄNKANDE alltså er HJÄRNA!
Har ni inget hjärta.

INGA BARN MÅR BRA UTAN SIN FÖRÄLDER OAVSÄTT VAD.

Självklart vet jag att där finns dem som inte är kapabla till att vara föräldrar pga dvs.


Jag är själv ett skillsmässobarn och jag vet hur ledsen man är som barn när pappa

som det är i mitt fall inte kommer hem till middan eller kvällen.

Alla nätter man grät och saknade sin pappa.

Finns låtar än idag jag inte kan lyssna på utan att börja gråta.

Jag kommer ihåg än idag min lycka när pappa väl va hemma när jag såg hans lastbil utanför huset som jag

var skit rädd för pga att den pös till en gång precis när jag gick förbi den med min docka o dockevagn.

Jag glömmer heller aldrig bort den lilla fladdermusen som satt fast i grillen på lastibilen

en gång när pappa hade kommit hem och han plockade bort den.

Jag som alla andra barn vill så klart i botten att det ska vara mamma och pappa tillsammans, men

jag är idag(sen många år tillbaka) glad för mina syskon och extramamma.

Jag har varit så arg på min pappa och jag kan vara det än idag trots att det är

över 20år sen mina föräldrar delade på sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolin - 27 juli 2015 17:41

(fattar inte hur f-- jag ska kunna vända bilderna så ni får ta dem som dem är)   Veckan efter Vimmerby gav jag och min mamma oss iväg till Öland. Låg över i en stua 3 nätter. Körde runt lite och bara hade det mysigt. Utanför våran stuga på Ölan...

Av Carolin - 28 juni 2015 23:14

Tyvärr var jag dålig på att fota en massa men kul hade vi. Nån skur kom men det var till största delen fint väder. När vi skulle åka tillbaka till stugan börja det ös regna och slutade inte att regna sen. Äntligen fick mitt hjärta hälsa på Pippi i...

Av Carolin - 13 maj 2015 09:57

Ja vad ska man säga om dessa logopeder som finns? Mesproppar och slarviga.   Nä jag vet man ska inte dra alla över en kant, men logopeden vi går till i hbg med Lucas är fruktansvärt mesig (nästan så man vill säga förlåt hela tiden när man prata...

Av Carolin - 9 mars 2015 09:17

Av Carolin - 1 mars 2015 21:49


  Lucas envisades i en timme om att han inte alls va trött. Han hämta böcker o han titta på tv o han bad om mimmi (välling) och han försökte även med att jag hade nån annan dricka som han oxå ville ha. Dessa barn dessa barn alltså... hahaha    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards